آروینآروین، تا این لحظه: 15 سال و 1 ماه و 29 روز سن داره

مطالب آموزشی کودکانه های آروین

زیبایی اتاق کودک با کمترین هزینه

1390/11/6 18:05
2,439 بازدید
اشتراک گذاری

زیبایی اتاق كودكان با كمترین هزینه

تقریباً در اكثر مواقع بین دكوراسیون اتاق كودك و تحریك پذیری او ارتباط مستقیم وجود دارد.زیرا بین كودكان بیش فعال و گونه ای كه ما اتاق آنها را دكور می كنیم و همچنین رنگهایی را كه انتخاب می كنیم ارتباط مستقیم وجود دارد.

 

 

زیبایی اتاق كودكان با كمترین هزینه

 

تقریباً در اكثر مواقع بین دكوراسیون اتاق كودك و تحریك پذیری او ارتباط مستقیم وجود دارد.زیرا بین كودكان بیش فعال و گونه ای كه ما اتاق آنها را دكور می كنیم و همچنین رنگهایی را كه انتخاب می كنیم ارتباط مستقیم وجود دارد.

 

كودكان در اتاقی كه از انواع اسباب بازی و عروسكها انباشته شده است و برای دیوارهایش از رنگهای اولیه بسیار تند و روشن استفاده شده است نمی توانند آرامش پیدا كنند.

 

ما احتیاج داریم تا كودكمان در یك اتاق دنج، آرام و ساكت قرار دهیم و آنها را تشویق كنیم تا آرامش پیدا كنند و استراحت كافی داشته باشند.

 

هنگامی كه می خواهید رنگ اتاق خواب كودكتان را انتخاب كنید از رنگهای گرم و شاد مانند رنگهای بنفش كمرنگ، هلویی، زردكمرنگ (كره ای) و كاكائویی استفاده كنید اگر در اتاق اسباب بازیهایی است كه پرواز می كند، روی زمین حركت می كنند مانند انواع ماشین های اسباب بازی و یا قطارهایی كه دور تا دور اتاق حركت می كنند وجود دارد سریعاً آنها را جمع كنید و اتاق را به محیطی آرام و راحت تبدیل كنید. سكون و آرامش در اینجا حرف اول را می زند بنابراین وقتی كه شما محیط اتاق را آرام می كنید به همان ترتیب كودك خود را نیز آرام كرده اید.


اتاقهای كودكان به راحتی با عروسكها، اسباب بازیها، لگوها و وسائل دیگر تبدیل به یك محیط شلوغ و در هم و برهم می شود به خاطر داشته باشید هر وسیله ای كه صحبت از فعالیت و جنب و جوش دارد باعث می شود كه به اتاق فضای بیداری وعاری از آرامش را القا كند، بنابراین عروسكهایی را كه آرام و راحت هستند رنگشان ملیح و لطیف است و به هیچ عنوان خشونت و شر و شور در آنها نیست را در معرض نمایش قرار دهید و جایی بگذارید كه كودكتان به راحتی آنها را ببیند اما برعكس آن دسته از اسباب بازیهایی كه بازی كردن با آنها احتیاج به تحرك و جنب و جوش دارد را در جایی دور از دسترس مانند كمد یا قفسه های دربسته اتاق قرار دهید.

 

 

كودكانی كه با خواهر یا برادر خود اتاق مشترك دارند:

 

وقتی كه قرار است كودكان یك اتاق خواب را با یكدیگر تقسیم كنند، دقت كنید كه برای هر كدام یك قسمت كاملاً مجزا را در درون اتاق اختصاص دهید كه با نامهای خودشان مشخص شده باشد شما می توانید اتاق را به وسیله یك میز، صندلی، یك جعبه، اسباب بازیها و یا حتی یك كمد به ۲قسمت مساوی تقسیم كنید.

بدین ترتیب برای هر كدام به طور جداگانه فضایی را تعریف كنید و به هر دوی آنها یاد بدهید كه چگونه به حریم دیگری باید احترام بگذارد.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)