آروینآروین، تا این لحظه: 15 سال و 2 ماه و 20 روز سن داره

مطالب آموزشی کودکانه های آروین

مراحل رشد جنین همرا با عکس

1391/2/18 17:21
31,687 بازدید
اشتراک گذاری

  شما حامله اید. مبارکه! کنجکاو هستید که جنین در حال رشد شما چقدر بزرگ است چه شکلی است، و چه زمانی دقیقا حرکت آنرا احساس خواهید کرد؟ببینید که چگونه یک جنین هر ماه رشد میکند

Photo of fetus in utero at 20 weeksPhoto of fetus in utero at 28 weeksfetal development at 8 weeks

    شما حامله اید. مبارکه! کنجکاو هستید که جنین در حال رشد شما چقدر بزرگ است چه شکلی است، و چه زمانی دقیقا حرکت آنرا احساس خواهید کرد؟ببینید که چگونه یک جنین هر ماه رشد میکند


Human fetus in utero at 8 weeks


رشد جنینی در 4 هفتگی
در این مرحله از رشد، اساس شکل گیری صورت و گردن آشکار میشود. قلب و رگ های خونی، ریه ها ، معده و کبد شروع به رشد میکنند. در این لحظه تست حاملگی مثبت است.


fetal development at 4 weeks
تصویر شماره 4
رشد جنینی در 8 هفتگی
جنین در این مرحله به اندازه یک حبه انگور است -- تقریبا یک اینچ. شکل پلک و گوش و حتی نوک بینی آشکار است. بازوها و ساق پاها به خوبی شکل گرفته اند. انگشتان دست و پا بلندتر و متمایز تر شده است.

fetal development at 8 weeks

اندازه جنین در حدود دو و نیم اینچ است و حرکت میکند. بتدریج در بالای رحم و بالا استخوان لگن خاصره احساسش میکنید. ممکن است دکتر ضربان قلب جنین را با ابزار ویژه ای بشنود. اندامهای جنسی آشکار میشود.


Human fetus in utero at 12 weeks
 
رشد جنین در 16 هفتگی
جنین اکنون در حدود 4.3 - 4.6 اینچ قد و 2.8 اونس وزن دارد. در بالای رحم و حدود سه اینچ زیر ناف قابل احساس است. چشمان جنین میتواند باز و بسته شوند. قلب و رگ های خونی او و خطوط انگشتان دست و پای جنین بطور کامل شکل گرفته اند.

Human fetus in utero at 16 weeks

رشد جنین در 20 هفتگی
جنین در حدود 9 اونس وزن و حدود شش اینچ طول دارد. رحم باید همسطح ناف باشد. جنین می تواند شصت خود را مک بزند، دهن دره و کشش ایجاد کند، شکلک درآورد. به زودی حرکت جنین را احساس خواهید کرد که به آن "quickening" اطلاق میشود.

Photo of fetus in utero at 20 weeks

زمان سونوگرافی
سونوگرافی به طور کلی برای همه زنان باردار در هفته 20 حاملگی انجام می شود. توسط سونوگرافی ، دکتر تایید خواهد کرد که جفت، سالم و بطور طبیعی اتصال دارد و جنین به درستی در رحم قرار گرفته است. ضربان قلب و حرکات بدن ، بازوها ، و همچنین پاها را میتوان در سونوگرافی دید. جنسیت جنین معمولا در 20 هفتگی تعیین شده است.

4D (3D in realtime) and standard ultrasound images
 

رشد جنین در 24 هفتگی
در این زمان وزن جنین در حدود 1.4 پوند است. به حرکات قلب یا افزایش تپش آن واکنش نشان میدهد. اگر سکسکه کند ممکن است متوجه حرکات تند و سریع او بشوید. گوش داخلی او کاملا رشد یافته است ، در آنصورت ممکن است وارونه بودن خود را در رحم تشخیص دهد.


4D ultrasound of 24-week fetus


رشد جنین در 28 هفتگی
وزن جنین در این زمان حدود 2 و 6 اونس است. این موقعیت در این مرحله از بارداری غالبا تغییر میکند. اگر جنین زودرس متولد شود، برای بقای او یک فرصت مناسبی وجود خواهد داشت. از دکتر خود در مورد علائم هشدار دهنده زایمان زودرس سئوال کنید. برای کلاسهای آموزش تولد ثبت نام کنید. کلاسهای آموزش تولد، شما را از جنبه های گوناگون برای زایمان آماده میکند، از جمله زایمان و اداره نوزاد.


Photo of fetus in utero at 28 weeks

رشد جنین در 32 هفتگی
وزن جنین حدود 4 پوند و اغلب در حال نوسان است. به دلیل شروع یک لایه چربی در زیر پوست، جنین کمتر چروک دارد. نیمی از وزن خود را از اکنون بدست خواهد آورد. از دکتر خود یک نمودار از چگونگی حرکات جنین درخواست کنید. به فکر شیر دادن باشید. به زودی ممکن است از سینه مادر آب colostrum ترشح شود، مایع زرد رنگی که قبل از شیر تولید میشود.




رشد جنین در 36 هفتگی
تفاوت اندازه در جنین، بستگی به عوامل بسیاری (از قبیل جنس ، تعداد جنین، و اندازه پدر و مادر) دارد ، بنابراین رشد کلی جنین به میزان اندازه واقعی آن، مهم است. به طور متوسط ، اندازه آن 12.5 اینچ و وزن 5.5 پوند است. مغز به سرعت در حال رشد است. ریه ها تقریبا به طور کامل رشد کرده اند. سر در این هنگام معمولا پایئن و بسمت لگن خاصره قرار دارد. حاملگی اصطلاحا در 37 هفتگی کامل شده و جنین آماده است!

بارداری با اضافه وزن + 42 توصیه اضافه


تولد!
تاریخ وضع حمل مادر پایان هفته 40 است.  بارداری می تواند بین 38 تا 42 هفته باشد، دوره زایمان در حدود 40 هفتگی کامل میشود. برخی از بارداریهای بلند مدت -- بیش از 42 هفتگی -- واقعا بلند مدت نیستند. یک علت متداول موجب تاریخ وضع حمل نادرست است. بنا به دلایل ایمنی ، اکثر جنین ها تا هفته 42 متولد می شوند.


Newborn baby at birth

قدم نورسیده مبارک

منبع:http://forum.iransalamat.com

عکس:http://www.webmd.com/baby/ss/slideshow-fetal-development

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

مامان کیان کوچولو
25 خرداد 91 14:38
مرسی خیلی قشنگ و جالب بود..
مامان آینده
10 اردیبهشت 92 18:46
سلام ممنون .دعا کنید نی نی منم سالم و صالح و زیبا بشه .
مبین
9 شهریور 92 17:43
من 7 ماه دیگه قراره یه خواهر یا یه برادر داشته باشم.الان 111 سالمه
مامان
31 اردیبهشت 93 11:38
سلام مطالب جالبی بود ممنون