آروینآروین، تا این لحظه: 15 سال و 1 ماه و 29 روز سن داره

مطالب آموزشی کودکانه های آروین

بگذارید حوصله فرزندتان سر برود!

1391/4/6 16:52
2,340 بازدید
اشتراک گذاری

بگذارید حوصله فرزندتان سر برود!

عکس آروین جان

شاید به نظرتان عجیب باشد اما اگر بچه ها کاری برای انجام دادن نداشته باشند، خلاقیتشان به کار خواهد افتاد. پرکردن اوقات بچه ها درست مانند ساختن دیوارهایی به دور ذهن کودک است که اجازه نمی دهد افکارش به جایی سفر کنند و دنیای جدیدی را کشف کنند.

بگذارید حوصله فرزندتان سر برود!


عکس آروین جان
شاید به نظرتان عجیب باشد اما اگر بچه ها کاری برای انجام دادن نداشته باشند، خلاقیتشان به کار خواهد افتاد. پرکردن اوقات بچه ها درست مانند ساختن دیوارهایی به دور ذهن کودک است که اجازه نمی دهد افکارش به جایی سفر کنند و دنیای جدیدی را کشف کنند. با بیش از حد پرکردن وقت فرزندانمان تمام فرصت ها برای رسیدن به ایده های جدید به ذهن آنها را از بین برده ایم. اجازه دهید بچه ها اوقاتی از روز، کاری برای انجام دادن نداشته باشند. در این اوقات به آنها بیاموزید که به جای نق نق کردن، به سراغ اسباب بازی های خود بروند و با خمیر بازی و بلوک های ساختمان سازی شروع به ساختن کنند. برای بچه ها کاغذ و مدادرنگی بخرید و آنها را به نقاشی کشیدن و خواندن کتاب تشویق کنید. حتی آنها را به باغچه خانه تان ببرید تا بخشی از باغچه را با سلیقه خودشان بکارند. البته قراردادن بچه ها در برابر تلویزیون و کامپیوتر بسیار ساده تر است اما بهتر است در طی روز ساعاتی کامپیوتر و تلویزیون را خاموش کنید و به اتفاق بچه ها کارهای خلاقه تری انجام دهید.

جازه دهید فرزندانتان چالش را تجربه کنند

توانایی فرزندانتان بسیار بیشتر از آن چیزی است که شما تصور می کنید. بگذارید توانایی خود را به نمایش بگذارند؛ هم برای شما و هم برای خودشان. بگذارید فرزند کوچکتان در شستن اتومبیل به شما کمک کند، همراه شما آشپزی کند و به تنهایی با سایر بچه ها در مکان های تفریحی بازی کند. همین قدم های کوچک تاثیری عظیم در اعتماد به نفس کودک خواهد داشت و برعکس اگر شما تمام کارهای او را انجام دهید و نگذارید به تنهایی کاری صورت دهد، خلاقیت و اعتماد به نفس را در او خواهید کشت. 

سال های ابتدایی زندگی کودک را جدی بگیرید

تغذیه کودک با شیر مادر، حداقل برای یک سال، یکی از ساده ترین و موثرترین روش ها برای بالابردن درصد هوشی کودک شماست. آموزش هایی که کودک در سال های ابتدایی دریافت می کند، بسیار مهم است. به محض اینکه کودکتان کمی بزرگ تر شد، از بازی های ذهنی متناسب با سنش برای رشد خلاقیت در او استفاده کنید و بازی های خلاق نه تنها رشد سلول های مغز را تحریک می کند بلکه در بالارفتن درصد بهره هوشی در کودکان نیز موثر است. هرقدر کودک بیشتر به بازی های خلاقانه بپردازد، فایده بیشتری از آن خواهد برد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)