آروینآروین، تا این لحظه: 15 سال و 3 ماه و 3 روز سن داره

مطالب آموزشی کودکانه های آروین

اسباب بازي‌ پر سر و صدا براي كودكان خطرناك است

1390/11/9 21:32
1,951 بازدید
اشتراک گذاری

   اسباب بازي‌ پر سر و صدا براي كودكان خطرناك است

  


 اسباب بازي‌ پر سر و صدا براي كودكان خطرناك است

به گزارش فارس، اكرم پوربخت در مراسم افتتاحيه اين كنگره اظهار داشت: اغلب والدين تصور مي‌كنند كودكان تا سنين جواني در خطر كم شنوايي نيستند در حالي كه بر اساس تحقيقات انجام شده، اغلب كودكان بر اثر مجاورت با اسباب‌بازي‌ها كه در برخي موارد تا ۹۵ دسي بل صدا توليد مي‌كنند و همچنين به دليل اينكه كودكان اسباب بازي‌هاي خود را بيش از حد به گوش خود نزديك مي‌كنند در خطر كم شنوايي قرار دارند.

وي به والدين توصيه كرد قبل از خريد اسباب بازي به صداي آن گوش دهند و از خريد انواع پر سر و صداي آن پرهيز كنند و در صورت وجود چنين وسائلي در منزل يا باطري آن را خارج كرده يا با ايجاد پوشش مناسب روي خروجي بلندگوهاي وسايل بازي، باعث كاهش صداي خروجي و در نتيجه كاهش آسيب وارده بر سيستم شنوايي فرزندان خود شوند.

عضو هيئت علمي دانشكده توانبخشي دانشگاه علوم پزشكي تهران با اشاره به آلودگي صوتي و لزوم استفاده از وسايل حفاظت شنوايي افزود: به طور كلي صداهاي با شدت بالاتر از ۸۵ دسي بل باعث ايجاد كم شنوايي تدريجي مي‌شوند كه به عنوان مثال مي‌توان به صداي عبور مترو و موتورسيكلت كه در محدوده شدت ۱۱۰- ۹۰ دسي بل هستند اشاره كرد.

پوربخت گفت: سيستم شنوايي بر اثر صداهاي بسيار شديد و آني مانند شليك گلوله و انفجار و با مواجهه طولاني مدت با سطح بالاي صدا دچار آسيب مي‌شود كه اين آسيب مي‌تواند هم روي مسير انتقال صدا از جمله پرده گوش و هم روي سلول‌هاي مويي واقع در گوش داخلي كه عموماً به آسيب‌هاي دائمي منجر شود كه اين امر استفاده از وسايل حفاظت شنوايي را هر چه بيشتر روشن مي‌كند.

وي از خستگي‌، تحريك پذيري‌، كاهش تمركز و همچنين تأثيرات منفي بر يادگيري كودكان در مدرسه به عنوان ديگر اثرات مخرب آلودگي صوتي ياد كرد و تصريح كرد‌: از راهكارهاي لازم براي كاهش آسيب‌هاي وارده بر سيستم شنوايي مي‌توان به كاهش قرار گرفتن در محيط‌هاي پر سر و صدا‌، استفاده از وسائل حفاظت شنوايي يا گوشي‌، عدم گوش دادن به صداهاي بلند در زمان طولاني‌، استراحت دادن به سيستم شنوايي در مشاغل پر سر و صدا‌، كاستن از صداي وسائل محل زندگي و كار و انجام سنجش شنوايي سالانه‌، اشاره كرد‌.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران از بحث حفاظت شنوايي به عنوان يكي از سر فصل‌هاي مهم ارائه شده در دهمين كنگره سراسري شنوايي شناسي ايران ياد كرد و افزود: در اين كنگره بيش از ۱۵۰ مقاله در قالب ۷۰ پوستر و ۸۰ سخنراني توسط اساتيد و انديشمندان داخل و خارج از كشور ارائه خواهد شد و كنگره داراي ۱۲.۵ امتياز باز آموزي است.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مهدی
9 بهمن 90 21:45
سلام من بابا ی حنا هستم عزیز ما انقدر هم که می گی خوش قیافه نیستیم چشاتون خوش می بینن ممنون از محبتتون شما هم وبلاگ خیلی خوبی دارین مشخص که وقت براش می زارین از طرف من اروین جون روببوس


سلام به بابایی مهربون حناجون، شکسته نفسی میکنید مگه میشه آذری باشی و خوش قیافه نباشی ؟ ماشالا خونواده گرم و بامحبتی دارید حناجون هم نیاز به تعریف نداره،
موفقیت شما آرزوی قلبی ماست .